Ügyfélkapu nyitása, aktiválása

1. Amennyiben bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, adóhatóság ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten személyesen indította regisztrációját, az ügyintéző a személyazonosítást követően hitelesíti regisztrációját. Megkapja választott felhasználói nevét (ha az Ön által kért felhasználói név már létezik, másikat kell választani), és miután aláírta az adatlapot, a rendszer elküldi a megadott e-mail címre az egyszer használatos (aktiváló) kódját, amelyet az Ügyfélkapu felületén aktiválnia kell (első belépés).

Ezen kívül kap egy példányt az aláírt adatlapból.

Miután elektronikus levélcímére megkapta egyszeri belépésre jogosító kódját, aktiválnia kell regisztrációját. Az aktiválás során meg kell adnia felhasználói nevét és egyszer használatos kódját, amit ott rögtön meg is kell változtatnia, új jelszót képezve. (Az új jelszónak legalább nyolc (8) karakternek kell lennie, nem lehet benne ékezetes betű, „@” karakter, kis- és nagybetű érzékeny, tartalmaznia kell legalább két számot, valamint kis- és nagybetűt egyaránt. A jelszó nem lehet azonos a felhasználói azonosítóval.)

Kérjük, hogy az aktiválást végezze el az okmányirodai regisztrációt követő 5 napon belül, különben kódja az Ön biztonsága érdekében törlődik! (Ebben az esetben az Elfelejtett jelszó menüpont segítségével kérhet új kódot!)

2. Amennyiben az Ügyfélkapun keresztül indítja regisztrációját, az Ügyfélkapu főoldaláról eljutva ki kell töltenie a Regisztrációs adatlapot. A felhasználói nevet Ön választja, azonban amennyiben az Ön által választott név már létezik az adatbázisban, újat kell választania. Erről az adatlap elküldése után kap értesítést. Ebben az esetben addig kell folytatnia egy új felhasználói név keresését, amíg olyat nem talál, ami nem foglalt.

A felhasználói név kis- és nagybetű érzékeny, kizárólag a magyar abc betűiből állhat, számokat és szóközt tartalmazhat. Minimális hossza 4 karakter és tartalmaznia kell minimum 3 különböző karaktert.

Az adatlap elküldése után e-mailen, a megadott e-mail címre megkapja egyszer használatos belépési kódját, amellyel az ügyfélkapuját aktiválhatja. Amennyiben az Adatlapot nem digitálisan aláírva küldte meg, ideiglenes regisztrálttá válik (lásd: „Regisztráció interneten, ideiglenes regisztráció” pontot!)

Az ideiglenes regisztráció csak 30 napig érvényes. Amennyiben az űrlap elküldésétől számított 30 napon belül nem hitelesíti regisztrációját (azonosítás bármelyik okmányirodában), regisztrációját és adatait töröljük.

Ideiglenes regisztrációval csak az elektronikus közigazgatási szolgáltatások szűkebb körét veheti igénybe (A szolgáltatásokról olvassa el a szolgáltatások pontot.)

3. Elektronikus aláíráshoz minősített tanúsítvánnyal rendelkezőknek nem kell személyesen megjelenni az okmányirodában.

 

Forrás

Nem lehet hozzászólni a cikkhez.